3 hely, ami tökéletes egy villámnyaralásra

Attól, hogy már erősen kopogtat az ősz, még nem azt jelenti, hogy mostantól csak munka vár ránk. Szedjük össze a családot és iktassunk be még egy gyors nyaralást, hogy még több csodás emlékünk legyen 2018 nyaráról!

Velencei tó

A Velencei-tó Magyarország harmadik legnagyobb tava, ami pedig ennél is érdekesebb, hogy Európa egyik legmelegebbike: ezt leginkább 1,5 méteres átlagmélységének köszönheti, mely miatt igazán könnyedén felmelegszik. Más természeti érdekességei is vannak a tónak: átlagosan 100 évente kiszárad és egyszerűen eltűnik, hogy később medre aztán újra feltöltődjön. Ez viszont utoljára a XIX. század közepén történt meg. A Velencei-tavat mellesleg a 70-es években alaposan átalakították, jelenleg két mesterséges sziget is található benne: a Cserepes- és a Velence-sziget. A Velencei-tó tökéletes helyszín fürdőzésre, ráadásul vize a magas nátrium- és magnézium mennyiség miatt még a reumára is jó, de ha pecázni szeretnénk sem fogunk csalódni. Ám ha már meglátogattuk a tavat, nézzünk szét a környéken is! Velence városában érdemes meglátogatni a Bence-hegyi kilátót, Agárdon a Gárdonyi Géza Emlékházat, a Velence-tavi Galériát, az Agárdi Gyógy- és Termálfürdőt, Dinnyésen a kicsik imádni fogják a Várparkot, Kápolnásnyéken pedig a Vörösmarty Mihály Emlékmúzeum lehet érdekes irodalmi kaland.

Szalajka-völgy

Ha unjuk a vízpartot, meneküljünk el a hegyekbe és túrázzunk egy jót – persze elegendő vízzel felszerelkezve! A Szilvásváradon, a Bükkben megtalálható Szalajka völgy tökéletes célpont lehet, ha kedveljük a vadregényes tájakat. Ha pedig szeretünk fotózni, alaposan feltöltött kamerákkal és telefonokkal menjünk, mert garantáljuk, hogy lesz mit! Kezdjük rögtön a 17 méter hosszú Fátyol-vízeséssel, mely különleges formája miatt hazánk egyik legérdekesebb természeti látványosságának számít. Ne felejtsük el meglátogatni az Istállós-kőt, a Bükk második, Magyarország 6. legmagasabb, 958 méteres csúcsát. Ha pedig már ott járunk, semmiképpen se hagyjuk ki az Istállós-kői barlangot, melyet akár lámpa nélkül is körbejárhatunk. A barlang régóta népszerű: megtalálták itt már neandervölgyi és cro-magnoni ember leleteit is. Néhány leletet a közeli Szilvásváradon, az Orbán-házban tekinthetünk meg. És ez még mindig nem minden! A gyerekekkel igazi kaland lehet a völgyben 4,5 km-es távon közlekedő Szilvásváradi Erdei Vasút, illetve a közeli vadaspark, ahol a muflon és a dámszarvas számítanak a legnagyobb sztároknak.

Királyrét

Voltunk már vízparton, voltunk magasban… most jöjjön egy kis síkság! Ha a kirándulást kalanddal akarjuk kezdeni, induljunk Kismarosról, ahol egy erdei vasút vezet el minket a Királyrétre. Királyrét egyik legnépszerűbb turistacélpontja a Királyréti tanösvény, mely 2,8 kilométeres hosszával kellemes mozgást ígér az egész családnak. A tanösvény első és legfontosabb állomása a 2014-ben nyílt Látógatóközpont, azon belül is a Börzsöny lakói című kiállítás. Az apró, de annál informatívabb tárlaton alaposan megismerhetjük a Börzsöny flóráját és faunáját, sokszor játékokkal és interaktív elemekkel. Az itt megszerezhető füzet segítségével pedig mindent megtudhatunk a tanösvény kilenc állomásáról. A tanösvényen eljutunk az apró Bajdázói-tóhoz is, mely leginkább teknőseiről híres. Az itt található tisztás tökéletes alkalmat kínál egy jó piknikre. Később még találhatunk vízpartot az apró túra során: a Királyréti-tó viszont ma már leginkább a horgászok birodalma, igaz van szakasza, ahol mi magunk is megnézhetjük a partot. A tavat mellesleg az erdei vasút végállomásáról külön is elérhetjük a kerti vasúttal. A túra végét pedig megkoronázhatjuk egy kicsit meredekebb úttal a Vár-hegyre.